Saturday, April 19, 2008

Sepagi bersama Angkasawan Negara


salam n selamat sumenye. kamu2 ape kabo? semoga sehat lah ye...insyaAllah. kali ni, aku nk citer lak pasal satu program ni. program ni sebenarnye hari selase hari tu. tp sbb aku xsempat2 nk tulis blog kn. so hari ni la baru leh tulis. sebelum tu minggu ni minggu last kuliah. minggu dpn study week peh tu exam final. cpat tol abes semester ni. xpe2. semester depan lebih mencabar. back to topic. program tu name dia sepagi bersama angkasawan negara. sape ekk? angkasawan negara tu dr sheikh muszaphar shukor la. sape lg kan. program n sbnrnye adalah sub program k-saintis anjuran CHEST iaitu persatuan mahasiswa kejuruteraan kimia. aku memule tu mcm nk xnk je caye sbb seingat aku program k-saintis tu dh abes minggu lpas dengan akhil hayy, UNIC n dr danial pon dtg. sbb memule tu promosi underground kn. hehe. bile dh masuk dalam memo sume, baru la aku caye program tu betul2 wujud. bagus2. teruskan usaha. :) program wacana pagi tu telah di moderatorkan oleh en wan nazrul helmy atau abg wan iaitu pegawai khas kpd nc ump, dan panel yang bersama2 dr sheikh adalah ydp mpp ump, salman razeni (alang) dan prof dr abd jalil, dekan jhepa ump. tempat dia kat blok 2, DKU1 & 2. aku trus g blok w lpas klas ust hilmi dalam kol 10 am gitu la. dr sheikh smpai kire2 10.30 am gitu la. event ni kire ramai gak la org yang datang. bagus2. teruskan usaha. jarang2 nk dapat audience ramai cmtu. smpai penuh DKU tuu...lpas dr shekh smpai tu program trus start arr. aku kat program tu smpai kol 11 am je sbb ade presentation formal methods. lpas presentation abes, aku dtg balik. mase aku dtg balik tu tgh sesi soal jawab bersama student. mcm2 la student2 ni tny kat dr sheikh. sblum abes tu ade la sket perasmian. perasmian buku reaching for the stars. buku pasal dr sheikh ni la. mase program xabes lg, org dh serbu dr sheikh daa...pastu mc bgtau semua supaya bertenang n amek tempat duduk semula. hehe. sblum abes tu penyampaian cenderamata n nyanyian lagu malaysiaku gemilang. lpas tu baru la abes. lpas tu dia ade media conference. aku pon bli la buku dia satu n beratur nk mintak sign dia kat buku tu. kui3. lpas dh abes tu, aku g ke bangunan canselori lak nk amek gmbo mpp bersama dr sheikh. dapat la snap sekeping. hehe. lpas amek gmbo tu, dr sheikh pon trus bertolak ke hotel kat kuantan. lpas tu aku pon balik la. ape2 pon, aku mmg respek la kat dia kerana dia bercita-cita nk mengubah minda masyarakat malaysia. ye la kan, org dok citer minda kelas pertama je kn. selamat maju jaya dr sheikh. peace! :)

No comments:

Enough

Assalamualaikum and Good day readers, How're you lads? I hope all of you are doing fine there. How about me? Well, I'm alhamdul...

Followers