Monday, March 03, 2008

Program Jati Diri & Kecemerlangan Akademik Matrikulasi 2008

salam sume...kali ni, aku terlibat lak dalam program yang di beri nama seperti di tajuk. pendeknye program jati diri lah. 2 tahun lpas aku pon pnah gak terlibat tetapi sebagai peserta lah. mase tu aku kat matrik perak a.k.a KMPk. fasi2 nye daripada ukm. kali ni aku jadi urusetia lak. bukan jadi fasi. program tu di buat di matrik pahang a.k.a KMPh.

dekat je, 2km daripada UMP, kurang 10 minit perjalanan. kitorang berkolaborasi dengan UDM dan UMT. tapi xbercampur la fasi2 drp 3 U ni. kitorang kluster A yg UDM ngn UMT kluster B. fasi kitorang pon total same dgn fasi2 diorang. secara matematiknya, jumlah fasi UDM + jumlah fasi UMT = jumlah fasi UMP. ydp diorang dtg dua2, kitorang nye ydp xdtg. ade kije lain. so, nydp 2 kitorang la jadik ketua fasinye. UDM ngn UMT datang UMP mase hari khamis tu sbb sehari sebelum program tu ade TOT utk fasi2 ni. kitorang gerak g matrik jumaat paginye dalam kol 9 lbey gitu la. aku ngn urusetia lain kol 10 lbey baru grak. smpai2 je, pihak KMPh bagi la taklimat mengenai matrikulasi tu. lpas tu kitorang lunch n solat jumaat. kol 2.30 ptg, taklimat utk peserta la. UMP kat dewan dato' bahaman n diorang tu lak kat dewan mat kilau. ptg tu taklimat je la. lpas asar riadah. di moderatorkan oleh UDM kalo xsilap. diorang buat poco-poco. aku pon xpnah tgk mende tu poco-poco wlaupun tahu tu mcm senaman(senaman ke?, bolah la labuu....).

malam tu LDK start. utk kluster kitorang matrik bagi 70 group sbb 70 fasi. so, sorang fasi satu group la. aku kije mantau je. amik2 gmbo pon kije aku gak. lpas LDK tamat, minum malam jap n then trus post mortem. abis dr post mortem, balik bilik tido. tp aku tido lewat sket la sbb testing streamyx hotspot diorang. free beb..huhu. mcm pkai wireless kat blok kat UMP ni. cume yg diorang nye tu TM nye. kitorang UMP nye.

hari seterusnya, hari dimulakan dengan bangun tido n solat subuh. pas sarapan tu smbung ade sesi ceramah 1 oleh Cik Haslinda, bekas lecturer BI aku sem lpas. dia talk pasal cara belajar. lpas ceramah tu di teruskan dengan LDK smpai ptg. al-kisahnye, hr tu cuaca xbrp terag sbb ujan. ptg tu riadah kat dewan masing2. kat dewan kitorang, dak2 fasi ni wat senamrobik. smpai 6.30 gitu la baru balik. malam tu plak ceramah 2 oleh En Jowell, kaunselor pelatih UMP yang ofisnye kat dpn bilik mpp. dia talk sket la pasal pentingnya bergiat aktif dalam kampus. tu pon sejam lbeh je. selebihnye dia buat sesi muhasabah diri. sesi ni la yang paling best. aku xleh kalo duduk tutup mate. alamat lain la jadiknye. hehe. pas abes tu mcm biase la. post mortem. keng3.
hari last pla, pagi LDK diteruskan. smpai kol 10.30 je sbb kol 11 ade perasmian penutup. perasminye ialah TNC HEPA UMT, prof dr abdul majid. lebih kurang la name dia, aku xigt sgt. lpas perasmian tu fasi2 n dak2 matrik ni berbabai2 la sesame sendiri. lpas dh babai2 tu, kitorang g makan tgh hari sblum berkemas n balik ke U masing2. aku balik dalam kol 3.30 gitu la sbb ngemas brg2 dalam bilik gerakan mase program tu. letih siot...adeii. tp ape pun, experience dapat, kawan pun dapat. that's all. babai :)

9 comments:

Anonymous said...

erk..xde gamba ke jamil?

Suburbanzero said...

gmbo ade...nnt baru masukkan...smlm nk masukkan...tp lambat lak seber dia...huhu

Anonymous said...

Memalukan. YDP U lain sume ada tetiba UMP jek takde. dahla NYDP pon sorg jek dtg. Ntah ape urusan yg lagi penting tuh. macam la ump ngan kmph tu jauh sangat. jenguk time program pon tidak. time penutup br nampak batang idung. huh.

Malsi Luzzi said...
This comment has been removed by the author.
Malsi Luzzi said...

hehe, ko tau tak, actually kat kmpk dia nyer wakil fasi/urusetia dari UM utk tahun ni =b.

Anonymous said...

hoho.. UM di KMPk.. tp x sempat join kerana 2 paper midsem.. huhu..

Suburbanzero said...

huhu...best siott kamu2 di UM...dapat g KMPk...matrik kesayanganku~~~ aku nk je datang sane jumpe cikgu2 yg pnah ngajo aku...

Malsi Luzzi said...

wei, jom gi sirih tahun ni nak?dia kata dlm bulan jun..20-22 kot

Suburbanzero said...

bleh gak...aku nk je g sirih2 ni. tp depends pd jadual aku gak la...ko tahu2 je la...huhu

Enough

Assalamualaikum and Good day readers, How're you lads? I hope all of you are doing fine there. How about me? Well, I'm alhamdul...

Followers